Kend dig selv - typelogi MBTI/JBTA

Jung Baseret Type Analyse - JBTA-profil

Sådan skabes endnu bedre resultater - personlig indsigt og samarbejde med andre 

Jeg er ikke skør, jeg er bare ikke dig.

Forskellighed er en kilde til kreativitet og synergi i grupper og teams. I hvert fald ideelt. 

Reelt giver forskellighed ofte anledning til misforståelser, der kan vokse til konflikter.   

En JBTA-profil kan først og fremmest bruges til at du bliver klogere på dig selv. Dernæst på at forstå de mennesker, du arbejder sammen med eller er leder for. 

Kendskabet til dig selv, dine kolleger eller medarbejdere styrker samarbejdet, synergien og relationerne.

JBTA-profilen er udviklet af Brøgger Erhvervspsykologer og baseret på den schweiziske psykolog Carl Gustav Jungs psykologiske typologi. 


 
Projektleder Michelle Louise Christensen,
Københavns Ejendomme

"Lige da jeg havde fået min JBTA-profil tænkte jeg, at den passer super godt på hvordan jeg agerer som menneske og hvilken rolle jeg sædvanligvis får i en gruppe. 

Efter noget tid har jeg forliget mig med den rolle jeg har og finder på nye måder, hvorpå jeg kan styrke gruppen og mig selv.

Jeg vil anbefale JBTA-profilen til virksomheder, der har flere ansatte med samme type arbejde eller som skal fungere godt som en gruppe, især i en driftsituation, hvor der ikke skal være for meget spildtid."

Projektleder Michelle Louise Christensen, Københavns Ejendomme

 

Kend dig selv

Jung Baseret Type Analyse® 

Jung Baseret Type Analyse® er en ny dansk udviklet personlighedsanalyse baseret på den schweiziske psykoanalytiker Carl Gustav Jungs teori om psykologiske typer. 
Formålet med analysen er at hjælpe enkeltpersoner med at identificere deres naturlige præferencer. 

JBTA® kan derfor med fordel anvendes til: 

  • Individuel udvikling 
  • Lederudvikling 
  • Coaching 
  • Teambuilding 
  • Forandringsprocesser 
  • Konfliktløsning 
  • Stresshåndtering 
  • Karriereudvikling 
  • Kommunikationsprocesser 

Hvad måler JBTA®? 

Typeanalysen bygger på 4 grundlæggende dimensioner:  

  • Energidimensionen 
  • Opfattedimensionen 
  • Vurderedimensionen 
  • Livsstilsdimensionen 

Hver dimension har 2 poler, som kaldes præferencer. Det betyder, at der i alt findes 8 præferencer:   

Energidimensionen:    Ekstroversion (E) – Introversion (I) 

Opfattedimensionen:    Sansning (S) – Intuition (N) 

Vurderedimensionen:     Tænkning (T) – Følen (F) 

Livsstilsdimensionen:    Vurderende (J) – Opfattende (P)   

Ved besvarelse af analysen kombineres en præference fra hver af 4 dimensioner og danner således i alt 16 kombinationsmuligheder, som udgør de 16 mulige typer.   

JBTA® analysen giver en indikation af hvilken type, der falder den enkelte mest naturlig

De 16 typer skal betragtes som ligeværdige, hver især har de styrker og svagheder. 

Det interessante bliver at finde frem til, hvilke præferencer, der driver dig, og her giver JBTA® målingen en indikation af, hvilken type du foretrækker og beskriver samtidig de grundlæggende forskelle og ligheder mellem typerne.